Blacki today ;)

Idag var Blacki väldigt envis :P När jag skulle ta in honom från hagen tvärstannade han två meter från grinden och vägrade röra på sig varken framåt eller bakåt. Till slut kom en tjej och frågade om jag ville ha hjälp så jag sa ju såklart GÄRNA! så hon ställde sig bakom honom och viftade och smackade och till slut gick han framåt!
I ridningen så ville han först inte gå framåt till paddocken där jag skulle sitta upp så jag satte upp precis utanför stallet istället ;)
Jag skrittade ut en bit innan jag gick till banan och jobbade med lösgjörande övningar m.m när vi då kom till traven så var han inte alls framme för skänkeln utan det kändes som att han bara struntade i mig för att typ retas :P men till slut så fick jag igenom skänkeln och han började trava på med bättre steg :) efter det så var han jättefin resten av passet :D Jag skrittade ut en bit efter också så han skulle få känna sig lite nöjd :)
Lite bilder från dagen ;)


Kommentarer



⋆ Designen är gjord av Linnea.

⪡ Ditt namn eller anonym.

⪡ Din epost, bara jag kan se den.

⪡ Din blogg, om du har någon.


Trackback