Stor blogg VS liten blogg

Jag vet inte direkt vad jag vill ha för blogg. Jag skulle vilja ha en stor blogg för alla människor som ser upp till en och läser varje ord man skrivit varje dag men samtidigt så finns det ju massa haters som såklart följer med på köpet om man får en stor blogg.
Om man får en riktigt stor blogg kan man ju få chansen att samarbeta med olika företag och det skulle vara riktigt häftigt att kunna göra det trots att jag inte är så gammal.
När man har en liten blogg så blir det lätt att man tycker det är tråkigt att blogga och man vill bara sluta eftersom ingen kommenterar eller man inte har så många besökare, men man får försöka ta sig förbi den "perioden" för besökarna kommer om du är duktig på att blogga och har tålamod.
Då och då droppar det in lite kommentarer och då blir det värt att blogga igen. 
Ett plus när man bloggar är också att inte skriva på "fjortisspråk" eller skriva en massa förkortningar som ingen förstår.
Försök alltid att kolla stavningen och att du skrivit rätt för det är många som stör sig om saker är felstavat. 
Jag har bloggat i snart ett halvår men jag märker först skillnaden på antalet besökare nu, det tar tid att få besökare och man måste verkligen engagera sig om man vill att folk ska läsa. Man måste tänka på vad man skriver om och hur man skriver det eftersom desto större blogg man får så är det ju fler människor som man inte känner som läser och de kan tolka texterna på andra sätt än hur du menade. 
Jag tror att jag vill h en stor blogg för det skulle vara så häftigt att kunna nå ut till folk bara genom att sitta och skriva ner ord och lägga ut videos. 
Jag tror att om man bara lär sig att inte bry sig om alla haters så blir man starkare och om man fokuserar på alla kommentarer från människor som verkligen gillar att läsa din blogg så blir man glad och man orkar stå emot haters. Allt blir som en cirkel och det är därför det är viktigt att kunna bortse från vissa och fokusera på andra.
Hoppas ni förstår texten även fast den blev lite rörig ;)
Kram!


Kommentarer
Skickat av anna t.

jag förstår vart ända ord! o jag tycker denna blogg förtjänar alla läsare i världen. Din blogg är så äkta, intressant o samtidigt rolig, lärorik, mm!!!
Saknar dig, min lilla bloggare<3 kram anna




⋆ Designen är gjord av Linnea.

⪡ Ditt namn eller anonym.

⪡ Din epost, bara jag kan se den.

⪡ Din blogg, om du har någon.


Trackback